Voor kandidaten

SelectiePunt Housekeeping is altijd op zoek naar gemotiveerde mensen die graag de handen uit de mouwen steken. Lees hier alle bijzonderheden over de baan en het werken in een hotel. Ben je enthousiast of wil je meer weten? Neem dan spoedig contact met ons op.

Onze werkwijze

We leggen je graag uit hoe wij voor jou werken. Als sollicitant/kandidaat weet je zo precies waar je aan toe bent, van sollicitatie tot aan het werk gaan.

In onderstaande stappen leggen wij onze werkwijze uit.

Solliciteren

Op het moment dat jij op zoek bent naar een baan in de housekeeping ga je naar onze vacaturepagina. Geef aan in welke branche je een baan zoekt, alle open vacatures worden nu weergeven. Bekijk nu de vacatures en solliciteer direct of stuur een vraag via whatsapp aan een recruiter. Je ontvangt direct een bevestiging van jouw sollicitatie.

Sollicitatie ontvangen

Nadat wij jouw sollicitatie of vraag hebben ontvangen nemen wij binnen no-time contact met je op. Wij bespreken met jou de vacature of beantwoorden jouw vraag.

Inschrijving en contract regelen

Nadat je de vacature heb besproken bepaal je samen met de recruiter of je het werk aanvaardt en moet je je vervolgens inschrijven. Samen met de recruiter neem je daarna de gegevens door die in jouw contract komen te staan.

Bevestiging van afspraken:

Nadat je inschrijving rond is, ontvang je een e-mail van de recruiter met alle informatie. Binnen een kwartiertje na solliciteren heb je een baan, weet je precies waar je aan toe bent en
is alles geregeld voor de salaris betaling.

Je gaat starten:

Je hebt alle informatie ontvangen per e-mail van de recruiter. Mocht je toch vragen hebben voordat je gaat starten, bel dan tijdens kantooruren 085-2020195 of stuur een whatsapp naar 06- 15472988.

 

Solliciteren

Op het moment dat jij op zoek bent naar een baan in de housekeeping ga je naar onze vacaturepagina. Geef aan in welke branche je een baan zoekt, alle open vacatures worden nu weergeven. Bekijk nu de vacatures en solliciteer direct of stuur een vraag via whatsapp aan een recruiter. Je ontvangt direct een bevestiging van jouw sollicitatie.

Sollicitatie ontvangen

Nadat wij jouw sollicitatie of vraag hebben ontvangen nemen wij binnen no-time contact met je op. Wij bespreken met jou de vacature of beantwoorden jouw vraag.

Inschrijving en contract regelen

Nadat je de vacature heb besproken bepaal je samen met de recruiter of je het werk aanvaardt en moet je je vervolgens inschrijven. Samen met de recruiter neem je daarna de gegevens door die in jouw contract komen te staan.

Bevestiging van afspraken:

Nadat je inschrijving rond is, ontvang je een e-mail van de recruiter met alle informatie. Binnen een kwartiertje na solliciteren heb je een baan, weet je precies waar je aan toe bent en
is alles geregeld voor de salaris betaling.

Je gaat starten:

Je hebt alle informatie ontvangen per e-mail van de recruiter. Mocht je toch vragen hebben voordat je gaat starten, bel dan tijdens kantooruren 085-2020195 of stuur een whatsapp naar 06- 15472988.

 

Wat kun je verwachten?

Zoek jij uitzendwerk? Dan duizelt het je op internet van de vacatures en recruiters. Uitzendbureaus genoeg! Je kunt eindeloos scrollen. Toch ben je kritisch. Want je weet wat je kunt. Je wilt geen nummer zijn. Dus zoek je naast veel, goed betaald en leuk werk ook support en waardering. Daarom gun jij jouw 100% werkinzet alleen aan een betrokken uitzendbureau en haar opdrachtgevers. SelectiePunt Housekeeping dus!

Werken in de Housekeeping

Als je op zoek bent naar een carrière in de hotelindustrie, dan is de kans groot dat je hebt gehoord van de functie 'housekeeping'. Housekeeping is een belangrijk onderdeel van het hotelwezen en is verantwoordelijk voor het soepel laten verlopen van de dagelijkse schoonmaakoperaties van het hotel. In deze tekst zullen we uitleggen wat housekeeping inhoudt en wat de taken en verantwoordelijkheden zijn in een hotel.

Wat doet de afdeling Housekeeping?

De afdeling Housekeeping, ook wel huishouding genoemd, is verantwoordelijk voor het schoonhouden van alle ruimtes in het hotel, zoals de hotelkamers, algemene ruimtes, restaurants, bar en zalen. Daarnaast valt ook de linnenkamer onder deze afdeling, waar al het linnengoed van de kamers wordt verzorgd, evenals de was van de gasten en de uniformen van het personeel. In veel hotels is de huishouding tegenwoordig geheel of gedeeltelijk uitbesteed. In de afdeling housekeeping werken vaak collega’s uit verschillende culturen en er wordt niet altijd Nederlands gesproken. Er wordt in het algemeen gewerkt in twee diensten, ’s morgens en ’s avonds zowel doordeweeks als in het weekend. Er zijn binnen deze afdeling veel mogelijkheden om parttime te werken.

De functies binnen de afdeling Housekeeping

Binnen de afdeling huishouding bestaan verschillende functies. De kamermeisjes/ jongens of room attendants maken de gastenkamers netjes schoon. De supervisors controleren de schoongemaakte kamers, geven instructies aan de room attendants en maken de kamerindeling voor de room attendants. De linnendame/ heer is verantwoordelijk voor alles wat er in de linnenkamer gebeurd zoals beheer van de uniformen, herstelwerkzaamheden aan linnen en uniformen, strijkwerk, gastenwas, hotel en restaurant wasgoed, schoonmaak van douchegordijnen, vitrages en gordijnen uit de hotelkamers e.d. De public area cleaner maakt de publieke ruimtes en toiletten schoon en de evening room attendant maakt de kamers schoon van de gasten die laat vertrekken. Sommige hotels bieden ook een Turn down service welke tevens door de evening room attendant wordt gedaan. Turn down betekent dat de gordijnen worden gesloten, bed wordt opengeslagen en de kamer wordt opgeruimd in de avonduren. Een linnenporter of steward zorgt voor het transport van al het linnengoed door het hotel.

Vereisten voor werken in de afdeling Housekeeping

Voor de meeste functies binnen de afdeling Housekeeping is geen specifieke opleiding vereist. Persoonlijke kwaliteiten zoals persoonlijke hygiëne, snel en netjes kunnen werken, op tijd aanwezig zijn en kritiek kunnen accepteren zijn belangrijk. Voor een startfunctie als supervisor is vaak wel een opleiding vereist, zoals Middelbare Horeca school niveau 4, Hogere hotelschool of een mbo opleiding facilitaire dienst op niveau 4. Er zijn veel mogelijkheden om parttime te werken binnen de afdeling Housekeeping. Hou onze actuele huishouding vacatures in de gaten als je interesse hebt in werken binnen deze afdeling.

Veel gestelde vragen

Hier vind je de meest gestelde vragen over salaris, ziek melden, contracten. Is iets niet duidelijk voor je, of heb je andere vragen? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Hoe teken ik mijn arbeidsovereenkomst?

Wanneer je gaat werken via SelectiePunt Housekeeping bij één van onze opdrachtgevers, betalen wij jouw salaris graag wekelijks uit. Eerst zorgen we er voor dat de administratie klopt. Je ontvangt een door ons getekende arbeidsovereenkomst. Ook jij moet deze ondertekenen. Hoe werkt dit? Wij leggen je dit graag uit.

  1. Je ontvangt van onze backoffice een e-mail met inloggegevens voor Pay4me. Dit is een webapplicatie waar je o.a. jouw arbeidsovereenkomst, jouw loonstroken en jouw gegevens kan inzien en/of wijzigen.
  2. De eerste keer dat je inlogt wordt gevraagd jouw wachtwoord in te stellen. Kies een wachtwoord dat veilig is en bewaar deze goed.
  3. Nadat je ingelogd bent kom je op het welkomstscherm. Hier staat jouw arbeidsovereenkomst, klik deze aan.
  4. Je controleert of de gegevens kloppen en kunt de arbeidsovereenkomst digitaal ondertekenen in het daarvoor bestemde vakje.
  5. Bijna klaar, alleen nog bevestigen met een code. Voer jouw mobiele nummer in, je ontvangt nu een code via sms. Voer de code in het bestemde vak en bevestig deze.
  6. Jouw contract is nu getekend en is terug te vinden onder jouw gegevens/mijn documenten.


Kom je er niet uit of heb je hulp nodig bij het tekenen van jouw
arbeidsovereenkomst? Neem dan even contact met ons op.

Gewerkte uren doorgeven?

Wanneer je werkt via SelectiePunt Housekeeping bij één van onze opdrachtgevers, wil je uiteraard jouw salaris wekelijks op tijd ontvangen. Belangrijk hiervoor is dat wij jouw gewerkte uren op tijd doorkrijgen. Hoe je dit doorgeeft hangt af of je werkzaam bent binnen Facilitair of Logistiek. Wij leggen je het graag uit.

Je bent werkzaam in Facilitair

Dit kan op twee manieren.

  • Je ontvangt van ons een e-mail met een uren formulier.  Je vult hier de gewerkte uren van de week ervoor in. Het formulier mail je naar uren@selectiepunt.nl   voor maandagochtend 12.00 uur.
  • Je kunt jouw uren ook doorgeven via whatsapp: 06-40881994.

Je bent werkzaam in Logistiek.

  • Werk je voor een logistiek bedrijf? Je ontvangt van ons een e-mail met een uren formulier. Je vult hier de gewerkte uren van de week ervoor in. Het formulier mail je naar uren@selectiepunt.nlvoor maandagochtend 12.00 uur.
  • Je kunt jouw uren ook doorgeven via whatsapp: 06-40881994.

Let op: zorg er voor dat wij wekelijks op tijd jouw gewerkte uren ontvangen; anders loopt jouw salaris betaling vertraging op!

Kom je er niet uit of heb je hulp nodig? Neem dan even contact met ons op.

Wanneer wordt mijn salaris uitbetaald?

Wanneer je werkt via SelectiePunt Housekeeping bij één van onze opdrachtgevers ontvang je wekelijks jouw salaris. Wij leggen je graag uit hoe we dat
doen. Jouw uren ontvangen wij maandagochtend voor 12.00 uur van jou of de opdrachtgever. Op donderdag worden jouw uren verwerkt door onze backoffice via de salarisadministratie van Pay4People. Afhankelijk van jouw bank staat het salaris dezelfde dag of de volgende dag op jouw rekening. Je kunt zelf controleren of alles okay is: check jouw loonstrook die terug te vinden in het webportaal Pay4me. Heb je jouw salaris niet ontvangen of klopt er iets niet? Neem dan even contact met ons op.

Hoe krijg ik mijn loonstroken?

Wanneer je werkt via SelectiePunt Housekeeping bij één van onze opdrachtgevers, ontvang je wekelijks jouw salaris en loonstrook. Hoe ontvang je jouw loonstroken? Wij leggen je dit graag uit.

Op het moment dat het salaris (meestal op donderdag) is overgemaakt is staat na 11.00 uur jouw loonstrook voor je klaar in Payforme. De inloggegevens voor Pay4me heb je van onze backoffice ontvangen per e-mail voordat je begon met werken.
Waar vind je jouw loonstroken?

  1. Je logt in met jouw gegevens op het webportaal bij Pay4me.
  2.  In de linkerkant van de Pay4me omgeving staat in het menu loonstroken,  klik hierop.
  3. Het menu opent nu, klik op overzicht.
  4. Je ziet nu een overzicht van al jouw loonstroken
  5. Klik nu op de loonstrook die je wilt bekijken, er opent een nieuw scherm waar de loonstrook wordt getoond.
  6. Controleer altijd jouw loonstrook zorgvuldig!
  7.  Indien nodig kun je de desbetreffende loonstrook ook nog downloaden in pdf formaat. Zo kun je deze bewaren voor jouw eigen administratie.

Heb je vragen, wil je verdere uitleg of klopt er iets niet op je loonstrook? Neem dan contact met ons op; één van de collega’s van de backoffice helpt je graag verder

Wat moet ik doen als er iets niet klopt op mijn loonstrook?

Wanneer je werkt via SelectiePunt Housekeeping bij één van onze opdrachtgevers, ontvang je wekelijks jouw salaris en loonstrook. Elders op deze pagina kun je terugvinden hoe jij jouw uren door moet geven en wanneer je jouw salaris kunt verwachten.

Op het moment dat het salaris is overgemaakt staat na 11.00 uur jouw loonstrook klaar in Payforme. Belangrijk is jouw loonstrook goed te controleren,

Let op het volgende:

  • jouw gewerkte uren
  • jouw bruto-salaris
  • eventuele opgenomen (vakantie) dagen.

Indien je denkt dat er iets niet klopt geef je dit uiterlijk voor vrijdag 11.00 uur door aan de backoffice. Dit kan je doen per e-mail op uren@selectiepunt.nl of telefonisch op: 
085 – 2020199.

Hoe zit het met mijn vakantiegeld?

Wanneer je werkt via SelectiePunt Housekeeping bij één van onze opdrachtgevers, bouw je naast jouw salaris tevens vakantiedagen en vakantiegeld op. Wat is vakantiegeld eigenlijk en hoe is dat bij SelectiePunt Housekeeping geregeld? Wij leggen je dit graag uit.

ls je werkt via een uitzendbureau of ander bedrijf, bouw je over jouw gewerkte uren vakantiegeld op. Over het algemeen vastgesteld op 8% van het bruto loon. Meestal  ontvang je dit eind mei of begin juni. Het wordt ook wel vakantietoeslag genoemd. De toeslag wordt berekend over de gewerkte uren in de periode van periode 1 juni tot en met 31 mei.

Wanneer betalen wij het uit?
De uitbetaling van de vakantietoeslag vindt plaats in de eerste week van juni. In deze week worden de laatste uren van mei verwerkt. Hierdoor zal ook de opbouw in vakantiegeld over de maand mei worden meegenomen in de uitbetaling.

De bruto vakantietoeslag is ongeveer gelijk aan een maandsalaris, maar ik houd er na belastingen veel minder aan over. Hoe kan dat?
Salaris wordt progressief belast. Dat wil zeggen dat hoe meer je verdient, hoe meer belasting je betaalt. Vakantietoeslag is een uitbetaling die bovenop het normale salaris komt. Daarom moet je daar helaas meer belasting over betalen en hou je er netto minder van over dan het normale salaris.


Heb je nog vragen?
Heb je verdere vragen over de uitbetaling van vakantietoeslag? Neem dan even contact met ons op. Jouw vakantie uren staan overigens op je loonstrook. Bekijk deze via de webportaal van Pay4me.

Wat moet ik doen als ik ziek wordt?

Wanneer je werkt via SelectiePunt Housekeeping bij één van onze opdrachtgevers kan het  voorkomen dat je ziek wordt.  Wat moet je doen als je ziek wordt? Wij leggen je het graag uit hoe jij jouw ziekmelding regelt.

De manier hoe jij je ziek moet melden verschilt of je werkzaam bent in Facilitair of Logistiek.

Je bent werkzaam in Facilitair

  • Ben je ziek op de dag dat je moet werken? Meld je dan ziek voor 10.00 uur bij SelectiePunt Housekeeping op het volgende telefoonnummer 085 – 2020199.
    Verder geef je ook door dat je ziek bent bij de objectleider van de locatie waar je werkzaam bent. Deze dag wordt dan gezien als jouw eerste ziektedag. Indien jij je pas ziek meldt na 10.00 uur wordt de eerstvolgende werkdag gezien als jouw eerste ziektedag.
  • Word je ziek tijdens het werk? Neem dan onmiddellijk contact op met SelectiePunt Housekeeping op het volgende telefoonnummer 085 – 2020199 en geef dit door. Verder neem je direct contact op met jouw objectleider.
  • Word je ziek in het weekend? Meld je dan ziek voor aanvang van het werk bij SelectiePunt.  Je stuurt dan een mailtje naar planning@selectiepunt.nl en naar backoffice@selectiepunt.nl. Ook meld je je ziek bij het bedrijf waar je werkzaam bent.

 

Vragen over jouw ziekmelding?

Heb je vragen of onduidelijkheden over jouw ziekmelding? Neem dan contact met ons op, één van de collega’s van de backoffice helpt je graag verder. Heb je vragen over jouw ziekte uitkering, neem dan even contact op met het UWV. Moet ik het doorgeven als ik weer beter ben? Wanneer je werkt via SelectiePunt Housekeeping bij één van onze opdrachtgevers kan het natuurlijk voorkomen dat je ziek wordt. Over het algemeen gelukkig een kwestie van een dag of een paar dagen. Als je bent opgeknapt meld je je weer beter. We leggen je graag uit hoe.

De manier hoe jij je beter moet melden verschilt of je werkzaam bent in Facilitair of Logistiek .

je bent werkzaam in Facilitair

  • Ben je weer beter? Meld je dan beter voor 10.00 uur bij SelectiePunt Housekeeping op het volgende telefoonnummer 085 – 2020199. Verder geef je ook door dat je beter bent bij de objectleider van de locatie waar je werkzaam bent.

Heb jij vragen  over jouw betermelding? Neem dan contact met ons op, één van de collega’s van de backoffice helpt je graag verder. Voor vragen over jouw ziekte uitkering, neem je contact op met het UWV.

Meld je aan voor een jobalert

Inschrijven job alert

Job Alert

Close icon

locatie

dienstverband

category